پروژههمه ی مطالب

اسپکتروم آنالایزر صدا

در این پروژه در وبسایت الکترولب به نحوه ی ساخت یک اسپکتروم آنالایزر صدا می پردازیم.

اسپکتروم آنالایزر چیست؟

سپکتروم آنالایزر یا طیف سنج وسیله ای برای آزمایش و بررسی ترکیب طیفی شکل موج سیگنال های الکتریکی،صوتی یا نوری است که ممکن است برای اندازه گیری توان طیف نیز از آن استفاده شود.

پروژه اسپکتروم آنالایزر صدا

این پروژه از دوقسمت تشکیل شده برد اصلی که وظیفه ی فیلتر کردن و جدا کردن فرکانس های مختلف و تقسیم اون به 10 کانال است و قسمت دوم نشان دادن این 10 کانال روی VU متر های ساخته شده است. در این پروژه تنها IC استفاده شده آپ امپ LM324 و این موجب راحتی ساخت و کم بودن هزینه ساخت می باشد.

این اسپکتروم آنالایزر صدا قابلیت نمایش 10 کانل با فرکانس های (32Hz, 1kHz, 2kHz, 4kHz, 8kHz, 16kHz, 64Hz, 125Hz, 250Hz, 500Hz) را داراست. برای ساخت این اسپکتروم آنالایزر صدا از 400 led استفاده شده است. مدار با 12 ولت تغذیه می شود و حدود 5 الی 7 آمپر جریان نیاز دارد.

برای استفاده از این پروژه به نرم افزار EAGLE نیاز دارید.  CadSoft Eagle یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای طراحی مدارهای چاپی و برد های الکترونیک می باشد که یکی از مزایای آن حجم پایین و سرعت بالای آن است. این برنامه دارای کتابخانه های قدرتمندی می باشد. همچنین یکی از دلایلی که باعث محبوبیت آن در بین کاربران شده است نمایش سه بعدی برد شما بصورت مجازی و شبیه سازی شده از قطعات واقعی می باشد. این نرم افزار را می توانید به صورت رایگان از خود سایت CadSoft  دانلود کنید من لینک دانلود رو در پایین قرار میدهم.
http://www.cadsoftusa.com/download-eagle/

آموزش استفاده از نرم افزار Eagle برای چاب PCB

دانلود پروژه ی اسپکتروم آنالایزر صدا

دانلود پروژه

علی عزتی

علی عزتی هستم. رشته ی مهندسی برق الکترونیک رو خوندم. علاقه ی من به یادگیری و به اشتراک گذاشتن چیز هایی که یاد گرفتم. باعث شد تا الکترولب ایجاد بشه. علاقه ی زیادی به الکترونیک دارم. و دوست دارم چیزهای جدید یادبگیرم و بسازم ... :))

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا