پروژهپروژه های AVR

پروژه ضربان سنج

این پروژه یک پروژه پزشکی با استفاده از AVR میباشد که با همکاری دوست عزیزم اقای امیر نوری طراحی کردیم.امید داریم مطالب ارائه شده موجب جلب رضایت دوستان قرار گیرد.

این پروژه یک نبض شمار یا ضربان سنج قلب وایرلس است که براساس نور مادون قرمز انعکاس یافته ازگلبول های خون جاری در رگها کار میکند, در این پروژه از میکروکنترلر atmega32  استفاده شده است و سنسور مورد استفاده از نوع مادون قرمز میباشد, مادون قرمز استفاده شده از نوع

TCRT 1000 میباشد که این نوع از مادون قرمزها نسبت به محیط در برابر نویز و… عایق ترند.برنامه به زبان C نوشته شده است. نحوه کار مدار به این صورت است که پس از قرار دادن انگشت روی سنسور, مدار شروع به شمارش نبض شما میکند و بعداز 10 ثانیه تعداد ضربان را در یک دقیقه بدست می اورد و سپس تعداد بدست را روی نمایشگر نمایش میده ، همزمان از طریق ماژول NRF 24L01 تعداد نبض به دست آمده امده را برای یک گیرنده دیگر می فرستد و گیرنده تعداد نبض را دریافت کرده و سپس اطلاعات را روی یک نمایشگر (LCD2*16) نمایش می دهد ، فاصله بین گیرنده و فرستنده میتواند تا 250 متر باشد . از هر پنج انگشت میتوان برای تشخیص نبض استفاده نمود.

دانلود پروژه ضربان سنج
ضربان قلب تعداد ضربان قلب در هر واحد زمان است و معمولا در ضربه در دقیقه (ضربان ) بیان شده است . در بزرگسالان ، ضربان قلب طبیعی حدود ۶۰ تا ۱۰۰ بار در دقیقه در شرایط استراحت میباشد.و همچنین از ارتباطUsb   به سریال میتوان جهت نمایش  ان را بر روی نرم افزار Lab view   میتوانیم استفاده کنیم.به عنوان مبدل بین میکرو و کامپیوتر میتوانیم از مبدل  Usb   به سریال PL2303 TA استفاده کنیم.

دانلود پروژه ضربان سنج

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

    1. بله قسمت مهمش تقویت کننده ها و فیلتر ها هستند که توسط دوستان طراحی شده بقیش دیگه به سلیقه ی خودتون بستگی ذاره

  1. سلام اقای عزتی
    میگم این پروژه فایل hex نداره؟
    بعد اینکه باید روی lcd باشه ینی برنامه راه نداز lcdرو جدا باید نوشت یا روی 7 segmet نمایش بدیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا