همه ی مطالب

نرم افزار آردوینو

در این مطلب به صورت مختصر بانرم افزار آردوینو آشنا میشین و در پست بعدی نحوه ساخت آردینو با  میکروکنترلر های ATmega32 و ATmega8 آموزش داده می شود.

آموزش استفاده نرم افزار آردوینو:

چند اسکرین شات در ادمه خواهید که قسمت های مهم برنامه رو تو اون ها توضیح دادم. برای دیدن تصاویر با اندازه ی اصلی بر روی آنها کلیک کنید.

arduino الکترولب

  1. برای کامپایل برنامه نوشته شده از این گزینه استفاده می شود.
  2. برای باز کردن ترمینال سریال اردوینو استفاده می شود.
  3. برنامه مورد نظر در این قسمت نوشته می شود.
  4. خطاها و پیام های مربوط به برنامه در این قسمت  نمایش داده می شود.

arduino select bord الکترولب
برای انتخاب برد مورد نظر باید از منوی tools گزینه Board رو انتخاب کنید و با توجه به بردتون یک گزینه رو انتخاب کنید. توی عکس گزینه ی AT mega32 رو هم می بینین که نحوه ی اضافه کردنش رو توی پست بعدی به صورت کامل اموزش می دم.

arduino programer  الکترولب
اگر بخواین Boot loader آردوینو رو روی یک میکرو پروگرم کنید یا کلا برنامه کامپایل شده رو به صورت مستقیم روی میکروکنترلر تون توسط پروگرم کنید باید از منوی tools نوع پروگرمرتون رو مشخص کنید. این گزینه در پست بعدی خیلی کاربرد خواهد داشت.

arduino uploud withe programer الکترولب

اگه برد آردوینو ندارید و می خواهید برنامه کامپایل شده رو به طور مستقیم روی میکروکنترلرتون پروگرم کنید از این گزینه می تونید استفاده کنید به شرطی که در مرحله ی قبل نوع پروگرمرتون رو انتخاب کرده باشین.

 

 

علی عزتی

علی عزتی هستم. رشته ی مهندسی برق الکترونیک رو خوندم. علاقه ی من به یادگیری و به اشتراک گذاشتن چیز هایی که یاد گرفتم. باعث شد تا الکترولب ایجاد بشه. علاقه ی زیادی به الکترونیک دارم. و دوست دارم چیزهای جدید یادبگیرم و بسازم ... :))

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا