آردوینو - آموزش آردوینو-Arduinoتازه هاهمه ی مطالب

آموزش اضافه کردن کتابخانه به نرم افزار آردوینو

کتابخانه چیست؟

کتابخانه‌ها مجموعه‌ای از کد‌های از پیش تعریف شده می‌باشند که می‌توانید از آن ها در کدنویسی برای بسیاری از سنسور‌ها ، ماژول‌ها ،شیلدها و… استفاده کنید.ااستفاده از کتابخانه‌ها باعث ساده شدن وظیفه برنامه نویش و همچنین صرفه جویی در وقت می‌شود. به عنوان مثال کتابخانه استانداره Servo.h موجود در نرم‌افزار آردوینو ، کدنویسی سروو موتورها را بسیار ساده کرده است.

استفاده از Library manager

manage-libraries

برای نصب یک سری از کتابخا‌نه‌های استاندار می‌توانید از library manager موجود در نرم‌افزار آردوینو استفاده کنید( library manager در آردوینو ۱٫۶٫۲ به بالا قابل دسترسی می باشد)

sketch > Include library > Manage Libraries

Importing a .zip Library

کتابخانه ها اغلب به صورت یک پوشه یا فایل ZIP توزیع می شوند. نام پوشه، نام کتابخانه است. درون پوشه یک فایل .cpp، یک فایل .h و اکثر اوقات یک فایل keywords.txt، یک پوشه Examples، و فایل های دیگری که کتابخانه به آن احتیاج دارد، موجود است. ابتدا کتابخانه خود را دانلود کنید و آن را در مسیر دلخواه ذخیره کنید.در نرم‌افزار آردوینو از منوی sketch مسیر include library> add .ZIP library را دنبال کنید:

fb5h28cie7j5e55-medium-1

 

نصب دستی

جهت نصب کتابخانه، ابتدا برنامه آردوینو را ببندید.

سپس فایل ZIP را که شامل کتابخانه است، از حالت Zip خارج کنید. به عنوان مثال، اگر در حال نصب کتابخانه ای به نام “ArduinoParty” هستید، فایل ArduinoParty.zip را UnZip کنید. این فایل باید شما پوشه ای به نام ArduinoParty باشد، و فایل هایی مثل ArduinoParty.cpp و ArduinoParty.h در این پوشه موجود باشد. (اگر فایل های .cpp و .h در یک پوشه نباشد، باید آن را ایجاد کنید. در این حالت، شما پوشه ای به نام “ArduinoParty” را می سازید و تمام فایلهایی که در فایل ZIP بود را، مثل ArduinoParty.cpp و ArduinoParty.h، به آن انتقال می دهید.)

پوشه ArduinoParty را به این پوشه (پوشه کتابخانه تان) منتقل کنید. در سیستم عامل ویندوز، احتمالا به صورت “My Documents\Arduino\libraries” نام گذاری شده است. برای کاربران سیستم عامل مکینتاش، ممکن است به این صورت “Documents/Arduino/libraries” باشد. در لینوکس، پوشه “libraries” در sketchbook شما خواهد بود.

پوشه کتابخانه آردوینو شما باید چیزی شبیه این باشد (در سیستم عامل ویندوز):

  My Documents\Arduino\libraries\ArduinoParty\ArduinoParty.cpp
  My Documents\Arduino\libraries\ArduinoParty\ArduinoParty.h
  My Documents\Arduino\libraries\ArduinoParty\examples
  ....

یا شبیه این (در سیستم عامل مکینتاش):

  Documents/Arduino/libraries/ArduinoParty/ArduinoParty.cpp
  Documents/Arduino/libraries/ArduinoParty/ArduinoParty.h
  Documents/Arduino/libraries/ArduinoParty/examples
  ...

برای لینوکس هم به همین ترتیب است.

ممکن است فایل های بیشتری موجود باشد. فقط اطمینان حاصل کنید که همه اینها در آن باشد.

(اگر فایل های .cpp و .h را مستقیماً درون پوشه کتابخانه ها قرار ندهید، و یا آنها را در پوشه ای اضافه بریزید، کتابخانه عمل نخواهد کرد.) برای مثال:

  Documents\Arduino\libraries\ArduinoParty.cpp 
  Documents\Arduino\libraries\ArduinoParty\ArduinoParty\ArduinoParty.cpp

برنامه آردوینو را بسته و مجدداً باز کنید. توسط گزینه Import Library در نرم افزار، اطمینان حاصل کنید که کتابخانه جدید در برنامه ظاهر شده باشد.

علی عزتی

علی عزتی هستم. رشته ی مهندسی برق الکترونیک رو خوندم. علاقه ی من به یادگیری و به اشتراک گذاشتن چیز هایی که یاد گرفتم. باعث شد تا الکترولب ایجاد بشه. علاقه ی زیادی به الکترونیک دارم. و دوست دارم چیزهای جدید یادبگیرم و بسازم ... :))

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. سلام جناب مهندس
    ممنون از سایت پر محتواتون
    من دارم با کمک یک ماژول آردوینو اونو یک سی ان سی میسازم البته نه با استپر داریوهای موجود دارم با آرایه ترانزیستوری اینکار رو میکنم

    با این پیکر بندی
    l297d
    l293d
    full H bridge
    اما مشکل من اینجاس که سیگنال enableبرای l297مثبته ولی Arduino سگنال enableمنفی داره آیا میشه با یک Op-amp سیگنال رو مثبت کرد و سپس سیگنال رو بهl297 دادش
    سپاسگذار میشم که منو راهنمایی کنید

  2. سلام مهندس . لطفا نحوه اتصال بلوک ال ای دی ۱۶*۳۲ را با آردوینو ۲۵۶۰ توضیح میدهید . ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا