آردوینو - آموزش آردوینو-Arduino

آموزش آردوینو مقدمه

سلام در الکترولب قبلا پست هایی در باره آموزش آردوینو و ترفند های استفاده از برد های آردیونو و روش هایی برای ساخت برد آردوینو داشتیم. اما در ادامه تصمیم گرفتیم هر هفته 2 قسمت آموزش آردوینو را در الکترولب به داشته باشیم که در مجموع 24 قسمت خواهید شد در این آموزش ها نحوه برنامه نویسی این برد ها به همراه مثال عملی ارئه خواهد شد. با دنبال کردن این آموزش ها در پایان این 24 قسمت می توانید پروژه ی دلخواه خود را در کمترین زمان با آردوینو انجام دهید پس در ادامه آموزش ها همراه ما باشید.

در پایین چند آموزش آردوینو خوب که قبلآ در الکترولب ارئه شده است را باهم مرور می کنیم:

آشنایی کلی با برد های آردوینو:

در این آموزش در مورد آردوینو و دلایل استفاده از این برد ها بحث شده که دنبال کردن این پست برای آشنایی اولیه توصیه می شود.س

ساخت آردوینو AT mega8 و ساخت آردوینو با AT mega32:

در این دو پست به نحوه استفاده از آردوینو در میکروکنترلر های AVR رایج بدون خریدن برد آردوینو پرداختیم. در واقع می توانید با استفاده از این آموزش ها و با امکانات موجودتون (اگر قبلا با AVR آشنایی داشته باشن) بدون ایجاد هزینه اضافه از کار کردن با آردوینو لذت ببرید.

دسترسی به فایل hex آردوینو:

در این آموزش به نحوه دسترسی به فایل HEX ایجاد شده توسط آردوینو آموزش داده شده است. با استفاده از این آموزش می توانید پروژه ی نهایی خود را بدون استفاده از برد آردینو تکمیل کنید یعنی با استفاده از میکرو می توانید PCB دلخواه خود را طراحی کنید و با پروگرم کردن فایل HEX آردوینو در درون میکروکنترلر عملا از استفاده از برد های آردوینو بی نیاز می شوید.

آموزش مقدمات برنامه نویسی آردوینو:

در این آموزش به مقدمات برنامه نویسی آردوینو پرداخته شده است می توانید با خواندن این پست در حد ابتدایی با برنامه نویسی آردوینو آشنا شوید.

لینک های بالا خلاصه ای بود از آموزش هایی که قبلا در الکترولب در مورد آردوینو داشتیم. ولی همین طور که در اول مطلب گفتیم آموزش هایی جدید ساده و قابل دنبال کردن توسط همه خواهد بود و به طور منظم دوقسمت از آن در هفته منتشر خواهد شد که امید واریم بتوانیم در پایان آموزش ها این مطلب را به صورت کتاب آموزش آردوینو در اختیار دوستان قرار دهیم. منتظر قسمت های بعدی باشید.

قسمت بعدی آموزش آردوینو آشنایی با محیط نرم افزار (یک)

 

 

علی عزتی

علی عزتی هستم. رشته ی مهندسی برق الکترونیک رو خوندم. علاقه ی من به یادگیری و به اشتراک گذاشتن چیز هایی که یاد گرفتم. باعث شد تا الکترولب ایجاد بشه. علاقه ی زیادی به الکترونیک دارم. و دوست دارم چیزهای جدید یادبگیرم و بسازم ... :))

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام مهندس .. بهرام هستم
    یک عدد آی سی ‌atmega8 مربوط به یک دستگاهی است که قفل نیست آنرا با پروگرامر Avr آنرا Read کردم و ذخیره کردم.
    برای فیوزبیت هایش باید دستی یادداشت کنم که بتونم روی آی سی جدید انجام بدم یا اینکه روش دیگه ای است
    ممنون میشم راهنمایی کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا